Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 17 augustus 2015

Beginnen....

Morgen is het weer zo ver - dan moet mag ik weer vol aan de bak.
Ik ben een beetje moed aan het verzamelen. Hoewel halve-vakantie houden verre van ideaal is, geeft het toch een beetje het gevoel dat er 's middags te kiezen valt. Wél of vooral níet iets doen. Het werd vaak het laatste. Vanaf morgen valt er niet zoveel meer te kiezen.

Ook op creatief gebied kwam er weinig uit mijn handen (te vol, lawaaiig hoofd, te ruwe, vervellende handen en totaal gebrek aan inspiratie), ik begon een te groot project dat volgend voorjaar wel ergens klaar is en verder wat proeflapjes van garens die gaan komen. Want er druppelt van alles binnen voor de komende herfst en winter! (Die van mij nog best even weg mag blijven...)




Maar toch, als ik 's morgens vroeg een rondje tuintje doe.... dan voel ik al de vochtigheid, er ontstaan besjes, zaaddoosjes. Ik ontdek spinnewebjes en ik ruík het! De avonden worden merkbaar korter, het licht wordt anders......het begin van het einde van een heerlijke zomer.

En omdat ik pas morgen écht weer inspiratie krijg, krijg je vandaag van mij een brei-idee waarvan ik afvraag hoeveel mensen dát gaan breien :-)
Maar gewoon, omdat het bestáát:


Gelukkig is het patroon ook beschikbaar in XXXL !
Maar uiteraard hier geshowed in XS 
Patroon te koop op Ravelry


En ja, er zijn ook al 55 projecten te vinden op Ravelry van dit patroon.
Maar ik streep 'm van mijn lijstje af, en jullie?



19 opmerkingen:

  1. Werkze morgen weer.
    En nee, ook niet mijn ding ;) ik laat m aan m'n neus voorbij gaan :D
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik woon in noorwegen en loop heel de winter in wollen onderkleding dus ik vind het eigenlijk wel gaaf :) Beetje langer op de benen maken en dan zie ik er best mooi uit denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er leuk uit (voor kleine meisjes), dus ik maak het maar niet:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, lijkt me super om te dragen 's winters, gelukkig hebben ze ook grote maten, haha! Ik vind hem echt mooi!! Maar... of ik hem ooit echt ga breien betwijfel ik zeer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik maatje xs had, dan zou ik er nog even over nadenken.
    Wat staan je bloemen nog prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is wel heel erg leuk en voor 's avond lekker ontspannen op de bank of zo, dan lijkt hij mij heerlijk in het dragen. Maar aangezien ik een flinke maat heb doe ik het toch maar niet. Die broek laat heel onbarmhartig alle vetrolletjes zien, nee dus, niet voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal te gek maar niet voor mij hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is toch "gewoon" een gebreide maillot/legging :-D!!! Kan dus best, mooi rokje of jurk/tuniek er over en heerlijk warme benen. Kijk maar naar het bovenste deel hiervan: glad, zonder patroon! Typisch voor een maillot ^_^ !! Dus wie weet, het is dat het me nogal veel werk lijkt en ik meer van de lange broeken ben ......
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind hem geweldig en ben al heel lang van plan eens een legging te breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoe heten die geweldige mooie vrolijke paarse bloemen van de laatste bloemenfoto's?
    ben er helemaal weg van
    Berber

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik vind hem wel heel erg leuk, maar wel om naar te kijken, niet om met mijn maatje ;) 46 aan te trekken...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voor de kleine maatjes vind ik 'm wel leuk, maar voor de grote maten (ik ook) zou ik het maar laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind deze legging ook heel erg leuk...leuk onder een dikke lange trui...het project even op slaan, wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zou hem niet aandoen. Maar zo kwam ik ook een legging tegen op drops (gewoon tricot, zonder patroontjes erin) en daar stonden vanuit het buitenland hele enthousiaste reacties onder van mensen die er zo een wilden maken. De enkele nederlander die gereageerd had, was verre van enthousiast. Misschien lopen wij Hollanders daar toch niet zo warm voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha hier ga ik me ook niet aan wagen, al vind ik hem nog zo leuk.
    Ja, die spinnen, daar aan merk je ook goed dat het eind van de zomer er aan zit te komen. Fijne eerste werkdag vandaag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit model is niet op mijn model van toepassing vrees ik, ik zou vast ook de XXXXL versie moeten maken, dus laat maar zitten. Lekker warm is het dan misschien weer wel en fijn om dragen, maar helaas.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat langer maken, onder rokje met laarzen staat het wel leuk

    BeantwoordenVerwijderen