Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 25 augustus 2015

Kantsteek

Vorige week vertelde ik bij Omroep Zeeland nogmaals over de Zeeuwse Deken, en hoewel ik dacht dat dit project al wel een beetje over zijn hoogtepunt heen was, krijg ik in de winkel nog steeds enthousiaste beginners. Superleuk natuurlijk!
Maar ik krijg daarbij ook vaak vragen over het breien van de blokken, het lezen van de patronen, en over het wel-of-niet-breien van de kantsteek en hoe je dat mooi kan doen. Na wat speurwerk blijk ik daarover ook nog niet over te hebben geblogd,  dus bij deze.... op verzoek!

Kantsteek 1 - kettingsteek

Een prachtig overzichtje van verschillende kantsteken vind je bijv. op Stricka.nl
Met verschillende foto´s van diverse kantsteken.
Handig! ;-)

Ook bij Garnstudio vind je ook een filmpje, ook hier en hier. Bedenk wel altijd dat breiwerk allen gebreid in tricotsteek altijd gaat krullen. Ook met een mooie kantsteek...

Soms is dat helemaal niet erg - ik blogde eens over deze sjaal:

 New Item, The Black/Red/Grey SSScarf (the SSSnake SSSleeping Bag), OOAK, Ready to Ship

En bij dit balletje is ook handig gebruik gemaakt van het krullen!



6 opmerkingen:

  1. Wat een handige links, dank je wel!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een handige links, dank je wel!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja datis el jammer maar je kan er dus ook dankbaar gebruik vna maken. Wat een leuke krulsjaal is dat...

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sjaal gebreid in trcosteek. Krult hartstikke. Krijg ik dit glad door rondom te haken? En wat werkt dan het bestw een vaste haaksteek? Of een halve vaste, of ???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas, dat gaat echt niet helpen hoor! Gewoon maar accepteren of uithalen...

      Verwijderen
    2. dat is wel teleurstellend, maar zeer helder. Bedankt!

      Verwijderen