Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 9 november 2015

PZC-publieksprijs

Tja - en dan eindelijk was het zover! Zaterdag 7 november vond de prijsuitreiking van de Zeeuwse Boekenprijs èn de PZC-publieksprijs plaats in de Zeeuwse Bibliotheek in Middelburg.
Anja en Stefanie hadden mij uitgenodigd voor het voorafgaande diner (waar een visserstrui je toch allemaal brengt.....) en dat leverde in de week vooraf nog de nodige paniek op (klik hier voor dit verslag - beslist even lezen!!). Dit is overigens allemaal goed gekomen.....

Toch is het even wennen om je te begeven in 'k-zal-maar-even-zeggen cultureel en bestuurlijk gezelschap, met iets meer bestek en glaswerk op tafel dan ik thuis gewend ben :-)


Maar het eten was heerlijk en we hadden erg leuke tafelgesprekken met o.a. journalisten van de PZC, en de commissaris van de Koning die een praatje komt maken en zich dit bezoek zowaar ook nog herinnerde! Tijdens het diner werden de 5 genominieerde boeken voor de Zeeuwse Boekenprijs flink aangeprezen, en alle schrijvers (dus ook Anja en Stefanie) kregen een tegeltje van het Zeeuws Meisje.



Maar daar waren we allemaal niet voor gekomen, het ging om de prijsuitreikingen. En die kwamen - want dankzij jullie grote steun werd de PZC-publieksprijs met overmacht gewonnen door de dames!
Op zo'n moment is het wat lastig foto's nemen met mijn ienie-minie-roze-cameraatje....


...dus leen ik dit plaatje :-)


Er werden nogal wat stemmen uitgebracht (2308 voor Truien bij de Vleet tegen 683 voor nummer 2 Bloedbroeder 1618 - je vindt de complete uitslag hier). En ik weet dat de stemmen die zijn uitgebracht hele betrokken stemmen waren - waarvoor heel hartelijk dank.

De Zeeuwse Boekenprijs 2015 ging naar Jan Vantoortelboom met het boek De man die haast had.


Er werden nog een aantal andere prijzen uitgereikt (hier vind je het PZC-artikel), en na deze feestelijke avond was het weer tijd om naar huis te gaan (en me te bevrijden van hakken en panty).

Om jullie - stemmers - te bedanken voor de overweldigende steun hebben we wat leuks bedacht!
Het nieuwste patroon Veerse Slangen - nee, staat niet in het boek - is voor iedereen gratis te downloaden via Ravelry tot en met 31 december 2015.


Het patroon van deze damestrui is gebaseerd op deze trui, die gevonden werd in het museum van Veere.


Alle details over dit "cadeautje" vind je op het blog van De Zeeuwse Visserstruien.
Uiteraard kun je voor de complete pakketten bij ons in de winkel terecht, of op Tikkeltje Zeeuws
(Na 31 december 2015 kost het patroon via Ravelry € 5,00 (bij bestelling van een wolpakket blijft het gratis) - het patroon is niet los verkrijgbaar/te koop in de winkel. Het patroon is voor particulier gebruik en mag derhalve niet worden verspreid).

En nu nog maar even nagenieten....






17 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd! Wat een feest! Je had toch wel een zeeuwse visserstrui kunnen aantrekken, wel toepasselijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Gefeliciteerd!
    groet
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat en geweldig aantal en wat een geweldige 'boost' moet dat jullie ook geven!?

    Van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh! En gedownload natuurlijk ;o) Ik ga proberen een echte trui te breien!

      Dank jullie wel!

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd, dit was toch echt wel geweldig! En van harte verdiend ook! Meteen even kijken naar de trui en downloaden natuurlijk, voor als dat beetje tijd toch weer eens wat groter wordt. Bedankt!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoera, daar heb ik voor gestemd, gefeliciteerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoera, daar heb ik voor gestemd, gefeliciteerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het super dik verdiend, dat ze hebben gewonnen.
    Wat heerlijk!
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Terecht gewoon, het is ook een prachtig boek vol met geschiedenis en natuurlijk de patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha, geweldig toch Jeanet!! Dit meemaken en zo verdiend die prijs in de wacht slepen!!! Gefeliciteerd!! Superleuk!!! En een hele leuke verrassing dat dit patroon cadeau wordt gedaan aan de stemmers!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Proficiat. Het is jullie gegund met al dat werk hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat super leuk. Gefeliciteerd met de prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte dames! Ik kan dan wel niet breien, en Zeeuws ben ik al helemaal niet, maar ik had ook nog ff gestemd op dat boek over de visserstruien. Vind het zo'n mooi project :) dus nogmaals gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen