Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 6 januari 2016

Baby, it's cold outside.....

Vol verbazing kijk ik naar het nieuws en zie dat het in de noordelijke helft van Nederland écht koud is! Hier, in het zuidwesten, is/voelt het "gewoon" een graad of acht.....

Dus baby,  hier is het even helemaal niet cold outside... hoewel ik wel van winterse koude hou ben ik nou niet bepaald jaloers op de noordelijke glibbers en bijbehorende ellende.
Voor de noorderlingen daarom een patroon van een stoere das die je warm houdt. Ditmaal is Ali weer model (mijn George Clooney noem ik 'm):



Ik breide deze sjaal met een nieuw garen, nl. Gea van het Italiaanse merk Borgo de Pazzi. Wat een heerlijk garen is dit! 100% biologische wol in 6 opeenlopende "schapen-kleuren". Deze wol is niet geverfd, maar heeft de kleuren van echte wol.


De strengen van 50 gram hebben een lengte van 62 meter, ik breide met pennen 8 mm. Een streng kost € 4,40 en ik gebruikte alle 6 kleuren voor een lange, stoere das. (ca 240 x 20 cm).


Het patroon is even simpel als mooi.
Zet 27 steken op (of een aantal deelbaar door 4 plus 3) en brei als volgt:
1e naald: alles steken recht breien
2e naald: brei * 3 recht, draad aan voorzijde en 1 steek averecht afhalen*, (herhalen tussen ** tot 3 steken overblijven, 3 steken recht.
(uiteraard kun je dit patroon voor alle soorten draden gebruiken)

Je herhaalt dit patroon tot je de gewenste lengte hebt. Deze sjaalt krult niet en ziet er lekker stoer uit!
Als je van eerlijk, puur garen houdt - dan is dit echt wat voor je. En het prikt niet :-)
Bestellen mag uiteraard altijd, mail dan even.






11 opmerkingen:

  1. Echt gewéldig mooi, zowel de wol als de sjaal! (Enne, je model mag er ook wezen hoor ;o) Doe hem maar de groetjes van mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, echt een George Clooney enne een mooie sjaal hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Werkelijk heeeel mooie sjaal!! Brei je dat nou allemaal zelf, vragen ze dan :-). Nou deze mooie dus wel!!! Prachtige wol ook met die naturel kleuren! En je eigen George Clooney mag er ook zijn :-).
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie sjaal en een mooie man, je hebt een geweldige combinatie!
    Bedankt voor het leuke patroon,
    vrolijke groet uit het land met de ijzel :-)
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige sjaal. Staat hem goed ;)
    En nee ik ben ook niet jaloers op het noorden hoewel schaatsen op straat voor kinderen wel een onvergetelijke belevenis zal zijn.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel vanuit het hoge en koude noorden. Ik woon aan een onverharde weg en kom de deur eigenlijk niet uit. Ben al 3 dagen niet naar het werk geweest. Daarom wel wat meer hobby tijd. Ach, elk nadeel heeft zo zijn voordeel! Ik ga mijn breiwerk er maar weer eens bijpakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oja, jouw mannelijke model is echt de moeite waard. Wat een leuk filmpje, vooral het eerste gedeelte. Zo sierlijk als die mensen zijn. Ha ha ha. En wat een prachtige sjaal is dit. Fijne dag. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie sjaal, en echt handig zo een gewillige George Clooney in huis

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige, stoere sjaal. De verschillende kleuren maken de sjaal speciaal. Het garen ziet er mooi uit. Wat lief dat jouw eigen George Clooney de sjaal zo perfect showt.


    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen