Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 5 juni 2016

Brei- en Haakfestival 2016 - een verslag

Nou, nou - zijn jullie al bijgekomen? Ik nog maar half, hoor! Wat een geweldige dag was het gisteren.
Gisterenavond kon ik niet slapen want de adrenaline bleef maar door mijn aderen stromen. Ik heb manlief wel honderd keer aangestoten: "Wat was het leuk, he?", "Heb je die ook gesproken?", "Zoveel mensen had ik écht niet verwacht" en zo ging het nog wel een poosje door.
Op Facebook hebben jullie vast al heel veel foto's gezien, maar graag plaats ik er hier nog een paar.
Ze zijn gemaakt door Annemarie de Boer en Johanna (beiden heel veel bedankt!). Heel fijn, want zo kon ik achteraf ook nog meegenieten :-)

De dag begon vroeg, het eerste wat ik deed was kijken of de markt "autovrij" gemaakt was. Helaas - er stonden nog 4 auto's midden op het terrein, ondanks alle briefjes en afzetlinten. Maar gelukkig was de laatste auto nét op tijd weg, de tenten konden opgezet worden! Héél veel sjouwen met tafels, stoelen en bankjes, liters koffie en thee zetten, meters cake klaarzetten, héél veel dekens, sjaals, omslagdoeken en andere projecten ophangen.... Hoewel het hele gebeuren pas om 13.00 zou starten was het vanaf 10 uur al druk in de winkel. Gelukkig hadden we hulp van een klein legertje vrijwilligers zodat alles in goede banen kon worden geleid.

Hier komen een hele boel foto's - totaal in willekeurige volgorde!



Voor de winkel stonden voortdurend mensen (die niet in de winkel meer pasten!)



Ook buiten hadden we tenten neergezet met stoffen, garens, pakketten.


Het Scheepjes-team (Jellina, Annelies, Atty en Kirsten) had het al snel druk met de workshop van Jellina (die hier ook al verslag deed van deze dag).


Lekker, die koffie! Mijn moeder zette liters voor de honderden bezoekers. 


Naast een plak cake hoorde er natuurlijk ook een Zeeuwse Knoop-snoepje bij.




De hele dag rijen mensen in de winkel, het was echt zo druk dat je over de hoofde kon lopen! Noit geweten dat er zoveel in de winkel past. En wat een heerlijk publiek, want al die dames (en enkele dappere heer) bleven geduldig wachten, bleven lachen en vriendelijk!



Buiten ontstonden spontane gesprekken, hulpacties en mini-cursussen.
Mensen die elkaar nog nooit hadden gesproken of gezien kwamen in gesprek over breien en haken.







Dit is toch een feestje?? Zoveel mensen hadden we echt niet verwacht! Zoveel spontaniteit, vriendelijkheid, creativiteit. En dat bij ons voor de deur!




De Flakkeese breiclub was met bijna 50 vrouw sterk gekomen met de bus, volgens mij was het uitje erg geslaagd :-)



Alleen had ik dit natuurlijk helemaal niet voor elkaar gekregen! Zoveel hulp kreeg ik van Ans en Stanny, Johanna, Fiona, mijn gezin (Ali, Daniël, Miriam, Hamed en Marjolein), mijn moeder, tante Nelly en zus Johanna.





Op een geven moment waren we helemaal door onze goodie-bags heen. We vulden met spoed nog een heleboel tassen, maar die waren niet meer zo vol als in het begin - wie had nou verwacht dat we er zoveel zouden weggeven?










"De Scheepjeshoek"


Mandala's haken met Jellina-en-crew


Hoe-zat-dat-ook-alweer?
Zeeuwse pannelappen haken met Giovanna


Het Wieke-team


Jolanda en Naomi van Mix 'n Match 2016
(met Jorina en Atty op de achtergrond)


En de mooiste creaties die tussendoor te zien waren!



Lieve allemaal, heel hartelijk dank voor het slagen van dit geweldige Brei- en Haakfestival. Wij hebben er enorm van genoten, we hopen jullie ook!
Nogmaals heel hartelijk dank aan alle vrijwilligers die hebben geholpen. Heel veel dank aan Wieke en haar team, Scheepjes-bloggers Annelies, Jellina, Atty en Kirsten, Mix 'n Match Jolanda en Naomi, en alle sponsoren Scheepjeswol, firma Brouwer, Gemeente Middelburg, Scouting Baden Powell, Borgo de'Pazzi en alle lokale ondernemers. Het was een superdag!

Volgend jaar weer? Ik denk het wel!

19 opmerkingen:

  1. Ik vond het zo knap van jou dat je bij al die drukte ook nog gevraagde patronen uit je dikke ordner wist terug te vinden en mee te geven.
    Maar ook voor je klanten een compliment: zoveel dames die zonder mopperen op hun beurt wachtten om te betalen, sfeertje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het echt toppie. Het was super geregeld door jullie hoor. Maar wat hadden jullie het achter de kassa druk. Volgens mij werd het pas tegen half vijf rustig in de winkel. Buiten hadden we plaats genoeg om te zitten, te kletsen en te haken. Ik ben benieuwd of je bij benadering weet hoeveel dames (en heren) er geweest zijn? De overgebleven tassen al geteld :-) Bij Sjokadoo was het ook gezellig druk. Iedereen wilde wel thee en chocolade mee naar huis nemen leek het wel. Bedankt voor jullie goede zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik ben even komen kijken en heb kunnen genieten van al het moois dat er te zien was. Ik heb mooie kleine bolletjes tweedgaren gekocht, ben er helemaal blij mee. Geniet nog even na Jeanet, mijn complimenten voor jou en je team! Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor het organiseren van deze dag! Het was erg leuk, veel leuke mensen gesproken, de workshop meegehaakt en vooral veel moois gezien. Je gaf het zelf al aan; de goodybags waren op den duur wat mager, en dat hadden mij ook. Was wel jammer, maar begrijpelijk. Ik hoop oo een nieuwe editie voor 2017! 👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoooooo, dat ziet er echt supergezellig uit!! En wat ontzettend fijn dat het weer zo goed meewerkte, je had er vast niet aan moeten denken dat het zou plenzen van de regen... Ik hoop dat ik er ook eens bij zou kunnen zijn, want het klinkt echt als een superleuke dag! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent er nog tamelijk rustig bij gebleven vond ik en tussendoor heb je hopelijk toch ook wat kunnen genieten ondanks de drukte. Het was echt geweldig!! Jullie hadden het echt knap georganiseerd, dikke dikke proficiat!!! Volgend jaar weer? TUUUURRRLLLIIJJJKKK!!!! En wij zullen er ook weer zijn dan, is genoteerd!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn voor jullie dat het zo goed geslaagd is. Alle moeite niet voor niks en het straalt allemaal gezelligheid en ontspanning uit op de foto's. Wie weet onderneem ik volgend jaar de verre reis wel als er weer een brei en haakfestival komt. Ik kan me helemaal voorstellen dat je er nog steeds hyper van bent. Heerlijk nagenieten van de mooie momenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastisch dat het festival zo geslaagd is! Complimenten voor al je inspanningen. Helaas kon ik er niet bij zijn, maar dit enthousiaste verslag nodigt in ieder geval uit om een volgende keer van de partij te zijn ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd. Dat ziet er inderdaad heel gezellig en sfeervol uit. Ik kan me voorstellen dat je in bed nog lag te stuiteren. Dank je wel voor de mooie foto's. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het was meer dan geweldig Jeanet, en het weer viel ook nog eens alles mee, gewoon toppie hoe je alles zo netjes had georganiseerd, koffie, thee, cake, een goodiebag, wolletjes, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wooooooow, wat een geweldig festival!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. T was fantastisch Jeanet groetjes Mieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. T was fantastisch Jeanet groetjes Mieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit was voor mij de eerste maal dat ik in Arnemuiden ben geweest, ik was te vroeg doch ik was zeer verrast, tot de volgende

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit was voor mij de eerste maal dat ik in Arnemuiden ben geweest, ik was te vroeg doch ik was zeer verrast, tot de volgende

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen