Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 13 juni 2016

Kopzorgen

Wat een weekend....
Ik had letterlijk kop-zorgen! Vanaf donderdag begon mijn verstandskies op te spelen, eerst een beetje zeuren, maar vanaf zaterdag steeds erger. Gisteren stond ik zo'n beetje op mijn kop! Man, wat deed dat zeer.... ik heb het tot vanmorgen uitgehouden - overigens tot niets anders in staat dan wat rond te hangen op de bank. Het idee om te moeten eten deed al zeer:-) Nu kan dat voor mij geen kwaad als ik wat maaltijden oversla. Ondertussen kreeg ik een soort hamsterwang (nog meer dan anders), en ik was dan ook erg opgelucht dat ik vanmorgen terecht kon bij onze tandarts. Met een afspraak voor de kaakchirurg en een antibiotica keerde ik huiswaarts. Die hamsterwang heb ik nog....
De andere kopzorg is bekend, het brommen, zoemen, in mijn hoofd wordt steeds erger en het gehoorverlies op dit moment enorm. Ik hoop maar dat dat gauw overgaat (ook hiervoor mag ik de mallemolen weer in). Ik had dus écht van alles aan mijn hoofd, ik loop wat achter met de mails enzo.

Tijd voor wat vrolijks! Misschien zag je 'm al op het Brei- en Haakfestival: Jellina maakte weer een nieuw project van Unicat.

Foto

Geïnspireerd door deze Accordion-kol maakte ze van Unicat en Cotton 8 dit prachtige exemplaar.
Je vindt de beschrijving en nog meer foto's op Jellina's blog
We hebben nog enkele bollen op voorraad, ik hoop eind van de week weer een nieuwe doos te ontvangen - in verschillende lengtes.
Natuurlijk kun je deze kol ook van andere materialen maken, maar het specifieke kleurverloop hoort uiteraard bij Unicat.

Foto

Dankjewel Jellina, voor je prachtige idee!

15 opmerkingen:

  1. En dan zeggen ze tegen je: weet je ook zeker, dat je verstand hebt... Moordneigingen! Rustig aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap en ijscompessen voor de kaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, ik kan bijna je pijn voelen aan deze kant! Twee jaar geleden kreeg ik de sleutel van mijn huidige huis overhandigd maar ik kon alleen maar lachen als een boer met kiespijn bij de notaris. Wat een pijn zeg! Ik kon pas tegen de avond bij mijn tandarts terecht. Ik heb behoorlijk mijn best moeten doen om de kies er DIRECT uit te halen. Wat een opluchting!
    Ik wens je sterkte.
    Groet Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. veel beterschap en laat je maar eens goed in de watten leggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Brommen en zoemen en gehoorverlies, hhmmm komt bekend voor: stress!
    En kijk uit daarmee, ik heb het min of meer genegeerd en heb al een (piep)geluid meer dan 2 jaar. Het speelt erg op als ik stress heb: tandje lager maakt het weer draaglijk. Gehoorverlies is ook een symptoom dat ik ervaar bij stress (hoort bij de fibromyalgie die ik heb). Dus wat het ook is, als ik jouw blog verhalen lees ligt het erg voor de hand dat wat rustiger aan je veel goed zou doen (lief zijn voor jezelf). Natuurlijk is dat heel moeilijk in de praktijk, maar het is mijn welgemeende advies. Zodat ik nog lang je leuke posts kan lezen! take care! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geniet erg van uw blog.
    Mag ik u een tip geven, google eens op oorsuizen en vitamine.
    Het zou best kunnen dat u te kort heeft aan bepaalde mineralen en vitamines.
    Al dat blije breien en bloggen kost de nodige energie, het kan goed zijn om dat aan te vullen.
    http://www.optimalegezondheid.com/zink-oorsuizen/

    BeantwoordenVerwijderen