Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 14 juni 2016

Mollie Flower

Het wil niet zo lukken met die zomer. Nou ja, die zomer gaat natuurlijk gewoon door - maar de zon, warmte, lange zomeravonden buiten? Die hebben we vast nog tegoed! Ondertussen groeit het buiten gewoon allemaal door, de eerste aardbeitjes zijn geplukt (mét slakkengaatjes).
Bloemen horen bij de zomer. Dit vrolijke tasje dus ook :-)

Crochet flower bag @ diy crochet - basic tutorial to make this pretty bag - free flower pattern here: http://littlegreen.typepad.com/romansock/mollie-flowers.html:

Ik vond het hier (Engels). Het bloemetjes duikt overal op op het internet en wordt Mollie Flower genoemd. Je vindt verschillende tutorials, o.a. hier met heel veel plaatjes/foto's. Ook zijn er filmpjes gemaakt, o.a. in het Nederlands van Wolplein. Gebruik voor dit bloemetje garen met een beetje volume, met 100% "platte" katoen worden je bloemetjes niet zo fluffy.

Heb je eenmaal het halen van dit bloemetje onder de knie, dan zijn de mogelijkheden eindeloos.

lieve bloemetjes haken - cute little crochet flowers - Bees and Appletrees (BLOG):

Van een baby-dekentje (zou ik wel voeren!), tot kussentjes:

Molly flowers:

Maar ook deze prachtige tassen van Sophie Digard!

Sophie Digard:

sophie sophie sophie (digard)!!! Moi je dis....il en faut de la patience...et moi je n'en ai pas, mais j'aime!!!:

Geen concrete patronen dit keer, maar zéker genoeg inspiratie!

The French Needle.com:

11 opmerkingen:

  1. Wat een beauty, dit bloemetje!
    Groetjes Madhurya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een beauty, dit bloemetje!
    Groetjes Madhurya

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk! Ik heb een portemonneetje van een Spin vriendin (haakSTER) gekocht met deze zelfde bloemetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! Ik heb een portemonneetje van een Spin vriendin (haakSTER) gekocht met deze zelfde bloemetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een juweeltje dit bloemetje :) Ga ik zeker eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat mooi. Hij staat ook al op mijn lijstje, al heel lang. Ik moet eerst eens even heel veel projecten af gaan maken, en dan maar eens aan iets als dit beginnen, echt geweldig. Fijne avond en bedankt voor de inspiratie.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatjes. Zeker gaan uit proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is er misschien een filmpje waar uitgelegd wordt hoe je ze aan elkaar maakt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, dat filmpje staat in de tekst (even tot het einde kijken!) https://www.youtube.com/watch?v=fG_GRbnoiKg

      Verwijderen