Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 3 juni 2016

Noro Kureopatora

Vorige week schreef ik er al over dat er ook een aantal kleuren Noro Kureopatora binnen zijn gekomen, Een prachtige wollen draad - uiteraard weer heel kleurrijk. Omdat het kleurverloop lang is zien de bollen er altijd heel anders uit en is het soms een verrassing welke kleuren binnen in de bol verstopt zijn.


Gelukkig zijn er genoeg afbeeldingen met breiwerk van deze bolletjes, deze kleuren hebben we nu op voorraad ,resp kleur 1004, 1009, 1015, 1021 en 1024.



Je kunt hier geweldig mooie dingen van maken, Ans maakte voor mij in turbo-tempo nog dit entrelac-kussen (waar zouden we zijn zonder al die lieve mensen die ons helpen!!?!)


Dit kussen is gemaakt van 1 bol. Weet je dat je bij Wieke een hele uitgebreide beschrijving vindt van deze techniek??
Noro Kureopatora, 100 gram - 270 meter, breien op nld 4. 100 % wol € 16,95 per bol

We zijn er helemaal klaar voor, Johanna maakte nog dit gastenboek voor morgen. We zouden het heel erg op prijs stellen als je er wat in wilt schrijven! (dit boek blijft in de winkel liggen, ook al kom je een andere keer).


Om de onkosten een beetje te drukken zetten we ook een "pot" klaar waar je misschien wat in kunt stoppen voor een hele middag plezier?




4 opmerkingen:

  1. Prachtig, dat entrelac-kussen, deze techniek probeerde ik nog niet, maar wil het nog wel eens doen. Ik kom zeker iets in je boek schrijven en in je pot stoppen!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte bij de laatste loodjes en tot morgen. We reizen 3,5 uur heen en hebben avondpermissie omdat de terugreis ook weer zo lang duurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat ik er niet bij kan zijn! Heel veel plezier morgen, vergeet niet te genieten in alle drukte!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig die Noro, ben een echte fan! Al heb ik wel een aantal keer (durf het bijna niet te bekennen) er een tintje tussenuit gehaald omdat ik vond dat het net niet matchte met de rest ;o) Veel succes met de laatste loodjes en iedereen die morgen komt ONGELOFELIJK VEEL PLEZIER!!

    BeantwoordenVerwijderen