Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 25 juni 2016

Visserijdag en een domper...

Ziezo, ik ben weer uitgepeld! Weer even bijkomen van een intensieve, fijne dag - toch een van de leukste dagen hier in Arnemuiden. Wat troffen we het met het heerlijke weer, vanmorgen was het droog en we kregen per uur steeds meer zon.


Om 7 uur waren de eersten al bezig met de voorbereidingen, het opbouwen en vullen van kramen en al vroeg werd het eerste visje gebakken. Het was dan ook al vroeg druk en dat bleef de hele dag.
Veel tijd om foto´s te nemen had ik helemaal niet, dus het verslagje is beperkt.



Naast veel koopjes en aanbiedingen was er vooral veel vis en veel Zeeuwse producten te vinden - en dat laatste scala was heel breed! In de kraam voor de deur maar zeker ook in de winkel heb ik weer vele klanten mogen begroeten, maar ook verre familieleden en een buurmeisje van bijna 50 jaar geleden. Deze dag blijft voor velen een dag om de Zeeuwse roots weer eens op te zoeken.


 De pannenlappen, en Zeeuwse kussens vielen in elk geval weer goed in de smaak.




Toch had deze dag voor mij ook een domper, en ik richt me dan ook maar direct tot diegene die dat veroorzaakte:

Beste Mevrouw,
Vandaag liep u op het gemakje onze winkel binnen terwijl ik wat klanten aan het helpen was. U droeg een licht (wit) mouwloos shirt met V-hals, een rugzakje op uw rug en een flinke tas aan uw rechterarm. Ik schat u wat ouder dan ik, u had grijs of blond kort haar met een zonnebril in het haar gestoken. U bekeek belangstellend het kleurige Noro-sjaaltje waar ik gisteren over blogde, ja die met die zijde. Had u dat ook gelezen en was uw belangstelling gewekt? Vond u ook dat ik mijn best erop had gedaan? Mocht u dat gisteren gelezen hebben, dan leest u dit stukje waarschijnlijk ook!
Ik had het sjaaltje net een aan aardige klant laten zien die dit patroon voor een bolletje Unicat wilde gebruiken, Toen ik me omdraaide pakte u rustig het sjaaltje, probeerde nog even of het rond uw hals paste (of om te proberen of het zacht was, ja he?). Toen vouwde u op het gemakje het sjaaltje op en liet het pardoes in de tas aan uw arm glijden. Vervolgens nam u ook nog een bolletje garen mee dat op de tafel lag. U bukte en probeerde daar ook nog wat uit, maar misschien vond u toch dat ik toen te dichtbij stond, of nam u toen gelijk een heel pak wol mee want het bukken duurde best lang. U draalde wat, keek belangstellend om u heen en blijkbaar vond u het erg prettig bij ons want u bleef maar glimlachen. 
Vervolgens ging u naar de Unicat-hoek en graaide u ook nog wat mee. Wat moet die tas goed gevuld zijn! Waarschijnlijk heeft u zelfs nog gehoord dat ik me afvroeg waar dat sjaalje was gebleven. Wat fijn dat u ons mee liet genieten van uw techniek want het staat erg duidelijk op onze camera-beelden. U bent gelukkig vol in beeld, heel herkenbaar. Omdat u zo vaardig bent in het stiekem meenemen van artikelen geven wij u de kans om deze aan ons terug te geven. Dat mag ook best stiekem hoor, aan de deurkruk hangen vinden wij ook goed. U kent het adres inmiddels...
We beraden ons bij geen reactie zeker op verdere stappen.

Ali en Jeanet

76 opmerkingen:

  1. OOOO wat een rotstreek zeg. Ik hoop echt voor jullie dat ze het terug brengt. Pfff wat een domper. En het was juist zo'n gezellige dag. Jullie hadden nu ook wat tijd om met de klanten te praten. Ik duim dat alles terugkomt hoor. Hopelijk lig je er niet wakker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie genade Jeanet, wat een verhaal is me dit zeg! Ik weet niet wat ik lees ( heb gelukkig nog geen grijs haar en was vandaag ergens anders....) Je staat er toch van paf dat mensen zoiets durven, en er nog gelukkig mee denken te worden ook.Ik ging meteen naar de politie, iemand die zo brutaal is verdient mijns inziens geen tweede kans, aangeven die handel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooo, wat erg voor je. Ik hoop dat je je spullen terug krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad, een drukke gezellige dag, waar helaas ook oneerlijke mensen tussen lopen. Heel goed verwoord !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms zijn er van die verrotte mensen, blegh! Ik hoop dat JOUW spulletjes hun weg weer terug vinden naar Atelier Jafari. Unbelievable, ik heb er geen andere woorden voor!
    Nogmaals bedankt voor vandaag ;-) anders was t vast niet zo fijn geweest :-) groeten Marja en Jaco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeanet wat een nare mensen heb je toch! Ik hoop dat ze zich meldt hoor of om netjes afterekenen of om het terug te brengen ! Zoniet spaar deze mevrouw niet en maak de opnames openbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waarom nou hè. .....ppffttt wat een domper idd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niet te filmen. Offe, eigenlijk wel. Gelukkig dat het op de film staat. En hopelijk krijgt ze toch schrik of schaamte. Of krijgt de eerlijkheid de overhand. Je moet maar durven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo, die heeft lef. Hoop dat ze snel tot inkeer komt
    Zo niet hoop ik dat de dingen die ze gaat maken van de wol compleet mislukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeanet wat een nare oneerlijke mensen heb je toch. Ik hoop dat ze spijt krijgt van haar daad en het netjes terug komt brengen of komt afrekenen. Sterkte hoor, gelukkig zijn er ook heeeeel veel eerlijke mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. waardeloos......ik hoop dat het helpt . Bij Roy donders is het op deze manier heel snel opgelost...Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. tjeee en wat beschrijf je het keurig, hopenlijk krijgt ze spijt en inderdaad anders actie ondernemen, hoe durven ze he. sterkte ermee hoor, groetjes Wilmie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ooh wat erg dat mensen zoiets doen. erg sneu voor jullie sterkte er mee, en hopen dat de spullen terugkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Och hoe durf ze. Fijn dat ze goed op beeld staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Foto's van de beelden ben ik dol op.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Och hoe durf ze. Fijn dat ze goed op beeld staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik was ook in de winkel heb ook grijs haar maar vervolgens doe ik niet meer aan de omschrijving ! Wat flauw zeg en dan blijven lachen, bah!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een brutaliteit! Ik hoop dat je geen verdere stappen hoeft te nemen, en dat mevrouw netjes terug komt brengen wat 'per ongeluk' in haar tas is gevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Misschien een fotootje van mevrouw?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jeetje, wat schandalig! Snap dat dit een domper is op deze dag..

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoe durft ze!!!! Hoop de artikelen terug komen. Fijn dat ze op de camera staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat vreselijk en ik vraag me dan af hoe iemand blij kan zijn met iets waar ze niet eerlijk aangekomen is. Ik hoop dat je je spulletjes terug krijgt

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja wat een rare situatie was dat want ik ben diegene die de unicat kocht voor de sjaal . Terwijl Jeanet mij uitlegde over de unicat en de kleur waar ik meteen op viel en de bijpassende kleur die ik erbij heb gekocht wordt onder haar handen van allles meegenomen echt zo oneerlijk. Ik hoop dat t snel opgelost wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vervelend voor jou dat je er getuige van moest zijn. Maar geniet maar lekker van je garens en gelukkig hebben we de foto's en het patroontje nog!

      Verwijderen
    2. Als ik dat verhaal zo lees heeft u te maken met een 'door de wol geverfde' dievegge. Wat brutaal zeg! Ik hoop dat ze zich snel realiseert wat ze aanricht met haar laffe actie en zo niet, dan zou ik er ook voor kiezen het filmpje openbaar te maken. Wat goed dat ze vol in beeld staat! Daar kan de politie tenminste wat mee. Heel veel sterkte, ik hoop dat ze gepakt en gestraft wordt!
      Ik heb een vriendin die hard moet werken voor haar handwerkwinkel, het is geen vetpot, vandaar mijn boze reactie! Heel veel sterkte, Gerty Dost, Hengelo

      Verwijderen
  24. Wat een lef. Ik hoop dat de spullen terug komen! Kan me voorstellen dat jullie vreselijk balen en dat dit een nare bijsmaak geeft op een verder leuke dag. Bah!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een afschuwelijke vrouw! En dat op klaarlichte dag! Ik hoop echt dat je haar vindt! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jeanet, wat beschrijf je dat geweldig. Maar het is een rotstreek. Ik was blij om eens in jouw winkel te zijn. Maar wat een rotstreek, maak er werk van, dit kan niet. Hardwerkende middenstanders verdienen beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wat een schoft....hoe durf je....ik zou me geen raad weten....hier kan je toch niet gelukkig mee zijn....je zou toch aldoor denken als je dat om je nek had,dat heb ik GESTOLEN.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat erg :( Ik hoop dat mevrouw spijt krijgt en de gestolen spullen inderdaad terug brengt, maar het doet toch iets met je, je gaat anders naar mensen kijken en dat is misschien nog wel erger als het stelen van je spullen. Je vertrouwen in de mensen is beschadigd :(
    Ik hoop dat het snel wordt opgelost, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieverd, toch, wat blijf je kalm en vriendelijk in je reactie. Ik vind het zo naar voor jullie. Je zou zo'n "dame", toch het liefst wurgen met het shawltje. Ik hoop dat ze dit leest, en bij zichzelf te rade gaat. Jammer dat deze gezellige dag zo naar heeft moeten eindigen.
    Liefs, Marian Verburgt

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ach meis, wat beroerd! Jullie werken er hard voor, en zij pakt het zomaar mee. Echt een domper op zo'n fijne dag! Ik hoop dat de spullen weer bij jullie terugkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik zou haar ook nog een deadline meegeven. Voor dinsdagochtend alles terug of openbaar maken. Beetje druk op de ketel zetten mag best in dit geval. Schandalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat heb je toch rare mensen op deze wereld, Dit snap je toch niet. Blijf met je tengels van andermans spullen af.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoe oneerlijk kan een mens zijn! Hopelijk komt ze tot inkeer en anders echt aan de kaak stellen Jeanet!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat schandalig! Wie doet er nu zo iets. Ik hoop dat ze zich bedenkt en de spullen snel teruggeeft. Dat was mijn eerste reactie toen ik je stukje las.

    Maar laatst hoorde ik een verhaal van iemand die vertelde dat haar vader met Alzheimer ook boodschappen gaat doen zonder te betalen. Ze vond de raarste spullen in huis en moest heel veel moeite doen om te achterhalen waar hij het vandaan had zodat ze het terug kon brengen. Misschien is zoiets hier ook aan de hand.

    In elk geval hoop ik dat jullie alles terugkrijgen! Jammer van zo'n mooie dag en wat fijn dat jullie zulk heerlijk weer hadden want hier in Amsterdam heeft het flink geregend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De vroegere oppas van onze kinderen heeft ook in het beginstadium van Alzheimer een periode van kleptomanie gehad! Net als Annemarie beschrijft.
      Geen excuus is het, wel een mogelijke verklaring.

      Je brief in je blogpost vind ik geweldig Jeanet! Heel duidelijk en het geeft opties om het goed te maken!!

      Hopelijk wordt je verrast door een tas aan de winkeldeur!!
      Liefs, Nelleke

      Verwijderen
    2. Alzheimer patiënten ( ook in het beginstadium)gaan minder geraffineerd aan het werk!

      Verwijderen
  35. Wat schandalig zeg, de brutaliteit!
    Verbluffend pfffffff

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ook van mij een oproep voor diegene die vergat te betalen. Kom dat alsnog doen of breng de boel terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jemig zeg wat een brutaliteit.
    Mij is geleerd wat niet van jou is daar blijf je van af.
    Zelf heb ik de overtuiging iets wat niet eerlijk gekocht is zal jou nooit geen baat geven.
    Alles wat je doet komt bij je terug.
    Het is beter voor haar dat ze het terug brengt anders kan ze een boel ellende verwachten voor haar zelf (karma)
    Dat is een flinke domper op zo'n dag Jeanet.
    Ik hoop voor jullie dat ze de spullen terug komt brengen en zo niet aangeven.
    Gelukkig hebben jullie de camerabeelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Alweer, is toch al eerder gebeurd??? Bah wat vreselijk, wat lopen er toch een misselijke mensen op de wereld rond. En maar blijven glimlachen, bah! Hoop dat je je spullen terugkrijgt, want dit verdienen jullie niet!

    Oh, en wat zie je er mooi uit in klederdracht! x

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat misselijk! Hoop dat je het terug brengt en anders, dat ze ergens flink door de mand valt.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik krijg het er koud van, wat een doortrapte vrouw. Fijn dat jullie goede opnames hebben gemaakt, da's altijd handig bij de aangifte.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Niet te begrijpen zoiets. Werkelijk niet.

    Mooi om jou in klederdracht te zien trouwens, met de prachtige halsketting! Lieve groet uit het Hoge Noorden

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wauw. Dan durf je wel hoor... Ik hoop dat ze het terug komt brengen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  43. als die mevrouw zo iets doet met zoveel zelfvertrouwen, dan vrees ik dat dit niet de eerste keer zal geweest zijn !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Mocht je het filmpje willen delen op Facebook: ik deel ze met liefde voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. In 1 woord "schandalig" en een mens niet waardig!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Geen woorden voor en ik ben ook zo iemand die die beelden met alle liefde deelt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een dompet voor je, ik zou via FB delen als je beelden hebt. Dit moet je niet zondermeer accepteren. En als ze dit leest zal ze er zich waarschijnlijk niets van aantrekken, ze doet dit waarschijnlijk regelmatig. Wat een mentaliteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Bah, wat akelig!
    Jeanet, heb je meegekregen wat een strandtenthouder ergens op Walcheren heeft gedaan nadat ze in zijn strandtent hadden ingebroken? Net als jij eerst de kans geven om zich te melden en toen dat niet gebeurde heeft hij de beelden op Facebook gezet. En dat werkte..... Ik hoop dat het in jouw geval niet nodig is en dat de sjaal en het garen teruggebracht worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Vreselijk dat er dit soort mensen zijn hé helaas ......hoop dat de mevrouw wroeging krijgt en het bijvoorbeeld anoniem ergens afleverde met een briefje er bij dat het van u is .....ze heeft nu de kans om het terug te geven anders idd de foto openbaar gaan maken wens jullie veel sterkte jammer dat er dit soort mensen op onze aardbol rond lopen die niet kennen van mijn en dijn

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Vreselijk dat er dit soort mensen zijn hé helaas ......hoop dat de mevrouw wroeging krijgt en het bijvoorbeeld anoniem ergens afleverde met een briefje er bij dat het van u is .....ze heeft nu de kans om het terug te geven anders idd de foto openbaar gaan maken wens jullie veel sterkte jammer dat er dit soort mensen op onze aardbol rond lopen die niet kennen van mijn en dijn

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Tjeemig, ik krijg er gewoon kippenvel van. Dat er zulke mensen bestaan en volgens mij is dit niet de eerste keer dat ze het doet, want er is niets paniekerigs te ontdekken in haar houding. Vreselijk voor jullie en ik hoop zo dat alles terug komt. Lieve groet van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Heel erg jammer. En lief van je dat je ze eerst de kans geeft op deze manier. Ik hoop dat de mevrouw idd alzheimer heeft en het dus niet expres heeft gedaan. Maar ik vrees het ergste. Zo triest.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Jeanet, ik heb veel respect voor je: dat je eerst zo leuk schrijft over die prachtige dag en vervolgens de brief aan die mevrouw opstelt, in keurige termen. Ik kan me zo voorstellen dat je meer nog dan over de materiele schade, ontdaan bent over het feit dat iemand dit zonder blikken of blozen doet. Jij zelf kunt in ieder geval elke avond rustig in de spiegel kijken, iets dat haar niet zal lukken. (eigenlijk vind ik dat deze mevrouw veroordeeld zou moeten worden zich te hullen in sjaals van Zeeman, Action of Wibra 'wol')Ik hoop voor jullie dat ze gevonden wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Schandalig gewoon, en dat dit je weer overkomt is helemaal triest, nog geen week geleden helemaal in de wolken met je 10 miljoen blog lezers en dan na een gezellige visserijdag krijg je zoiets!

    Jeanet, ik zou zeggen, doe wat je hart je ingeeft om te doen,dat blijft voor jezelf het beste aanvoelen.
    Ik sluit me wel aan bij wat meerdere mensen je adviseren, geef haar de kans om terug te brengen of te betalen en zo niet dan de beelden op Facebook zetten, en zoals je weet is handwerkend Nederland zeer meelevend met jouw wel en wee, dus wordt zo'n berichtje massaal gedeeld en heb je je spulletjes binnen no-time terug.
    Gelukkig is het overgrote deel van je klanten wel betalende klanten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Oh nee, je moet maar durven.
    Ik kan me voorstellen dat je geschokt bent. Je gaat er tenslotte van uit dat iedereen net zo eerlijk en enthousiast is als jij bent. En om dan zo bestolen te worden.
    De laatste weken zie je het op Facebook vaker, ondernemers die hard werken en als hun spullen worden gepikt of vernield zetten ze hun beelden op Facebook. Gewoon openbaar zetten.
    Je kan evt. Eerst nog een balkje over de ogen zetten, na 1 dag nog geen reactie, dan balkje weghalen.
    Hopelijk heb je verder nog heel veel betalende en enthousiaste klanten in je winkel gehad. Laat je plezier erdoor niet vergallen.
    En wat zie je er schitterend uit als Boerin.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wat afschuwelijk. Met zo'n actie heeft iemand jouw dag gedeeltelijk verpest. En als iemand het zo makkelijk doet zal het niet de eerste keer zijn en ook niet de laatste...

    Stelen mag niet. Ik hoop dat je de spullen terugkrijgt om de simpele reden dat het akelig is dat je hier ook nog eens financieel de dupe van wordt (naast emotioneel). Maar anoniem inleveren? En dan volgende week weer iemand de dupe laten zijn??

    Door de beelden openbaar te maken, de dader te laten herkennen en vervolgens aangifte te doen help je niet alleen je zelf maar ook de ondernemers die anders volgende week aan de beurt zijn en je laat zien dat je dit niet zonder meer accepteert. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Bestolen worden is niet alleen financieel benadeeld worden, het kost tijd om het nare gevoel van je af te zetten en het is vervelend om wat achterdochtiger te worden terwijl je eigenlijk gewoon wil genieten met je klanten van die gezamelijke liefhebberij!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Zo'n figuur verdiend het om volop in beeld op het internet gezet te worden jullie moeten hard genoeg werken voor jullie boterham laten we het over het beleg maar niet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Wat een rotstreek, leve de beveiligingscamera's. Gelukkig heb je verder van een fijne dag genoten!
    ps ik denk dat het raadzaam is eerst met de politie te overleggen of je dit soort beelden wel openbaar mag maken (zie tips in andere reacties), ik snap het gevoel wel hoor dat je dit zou overwegen.
    Groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  59. heel triest......zoiets.....hoe kan je daar nou ooit plezier van hebben..wetende dat je het gestolen hebt....iedere keer als je ernaar kijkt of het draagt moet daar toch aan denken????

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Wat brutaal. Ik hoop dat deze mevrouw ook alle reacties leest.
    Zodra iemand haar met die mooie sjaal ziet lopen, weet iedereen dat zij de dief is. Ik gun haar een taakstraf van vele uren kostenloos werken op een hele vervelend plaats en een fikse boete om alle kosten van jullie te dekken plus rente en genoegdoening.
    Wat zijn jullie toch lieverds dat jullie deze vrouw nog een kans geven om het goed te maken.

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Wat een domper op zo'n feestelijke dag. Hopelijk komen de spullen bij jullie terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Wat een rotstreek zeg! Ik hoop dat degene die dat gedaan heeft ook het lef heeft om het eerlijk terug te brengen. En anders dat ze kan worden opgepakt. Je hebt groot gelijk dat je dit verhaal op je blog zet met beschrijving van de dader. Ik hoop dat iemand haar herkent. Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Allereerst wat een naar incident. Ik hoop dat dat snel opgelost zal worden. Maar eigenlijk wilde ik ook graag reageren op de Walcherse kledendracht die je aan hebt op de foto. Voor mij nog steeds de kleding van oma Zeeland. Erg leuk om te zien dat iemand dat weer eens draagt. Alleen draag je de ketting van bloedkoraal verkeerd om. Die mooie grote sluiting hoort aan de voorkant en niet in de nek. Met vriendelijke groet, Carin van Keulen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Carin, ik weet niet of jouw oma uit Arnemuiden komt, maar er zijn nogal wat verschillende drachten in Zeeland. De streekdracht die ik hier draag is alleen gangbaar in Arnemuiden. Het slot wordt zowel voor als achter gedragen, ik heb een voorkeur voor achter omdat mijn beide oma's en overgrootmoeder dit ook zo deden. Bekijk maar eens wat beelden op de foto's van de historische vereniging van Arnemuiden http://www.arnehistorie.com/cgi-bin/beeldbank.pl Van de vrouwen in Arnemuiden die nog in dracht lopen draagt het merendeel het slot achter. Overigens wordt uit veiligheidsoverwegingen ook soms het slot van voren gedragen, helaas wordt ook dit soort dingen met regelmaat gestolen. Op de rest van Walcheren wordt het slot wel vaak van voren gedragen, maar dat is een hele andere dracht!

      Verwijderen
  64. Zo, die durfde! Wat een domper op zo'n mooie dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Wat jammer dat er kennelijk mensen zo een fijne dag verprutsen, gewoon uit hebberigheid! Inderdaad wat een domper! Ik hoop dat de dame haar gestolen goed komt retourneren! Succes daarmee!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Oh wat erg Jeanet, dit vind ik zo jammer, dat er zulke mensen zijn en dan zonder blikken of blozen gewoon hun tas vullen en dan nog niet eens tevreden zijn met 1 bolletje wol, maar zelfs een sjaal nemen en een hele tas vullen met de glimlach op het gelaat, ik zou in de grond kruipen van schaamte!!! Haal dan ergens goedkope wol, er is er genoeg voorhanden ondertussen! Ik hoop echt dat ze zich bedenkt en het terugbrengt, maar ook dit NOOIT meer zal doen!!!
    Succes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Misschien is het een buitenlandse "mevrouw" en zal ze dit niet lezen? Dan zou ik een stukje in de krant zetten met een foto die haar goed in beeld heeft maar het gezicht nog niet herkenbaar......
    Misselijke mensen heb je toch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is Hollands Welvaren. Blond, blank, en waarschijnlijk iemand die mijn blog wel leest - en verstand van zaken heeft.....

      Verwijderen