Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 5 november 2016

Chunky

Het wordt kouder! Yes :-)
Als het dan toch winter wordt, dan maar koud ook!
Niet dat ik er héél veel van merk, want door mijn werk ben ik gebonden aan de winkel (wat ik overigens soms heel jammer vind), die naast onze woning is. Er zijn dagen dat ik alleen buiten kom als ik naar de vuilnisbak loop, zéker nu het donker is 's avonds. 

Voor wie wél veel buiten is: nu wordt het tijd om de dikker dassen en mutsen op te zoeken. En als je toe bent aan iets nieuws dan zijn er de lekkere dikke, warme garens waarmee je in een mum van tijd een sjaal of kol hebt gebreid.
Rowan bracht dit jaar een mooi garen uit: Hemp Tweed Chunky gemaakt van 75% wol en 25% Hennep. Dit zijn de 8 prachtige kleuren.



De draad heeft een stoer uiterlijk maar is comfortabel en zacht. Mijn moeder breide er een heerlijke sjaal van (kleur 132 Plum).



Beschrijving: zet met nld 8 mm 36 steken op en brei in dubbele gerstekorrel. Je vindt een prima filmpje van deze steek hier. Hou minstens een derde bol over voor franjes. Da's alles :-)
Het fijne van dit steekje is dat je sjaal niet gaat krullen.

Voor deze sjaal zijn 3 bollen gebruikt.


Garen: Rowan Hemp Tweed Chunky. 75 % wol en 25 % hennep. 100 meter op 100 gran € 9,95
Dit garen is een eenmalige draad van Rowan, dus maar tijdelijk leverbaar.
Ik ben wel verliefd op de blauwtinten, maar alle kleuren zijn mooi.
Je kunt hier de details vinden, evenals een goede kleurenkaart.



Er is een boekje uitgekomen bij dit garen met een 8-tal patronen, waaronder een paar hele mooie herentruien. Bij aanschaf van 5 bollen Hemp Tweed Chunkty krijg je dit boekje gratis (plus de Nederlandse vertaling)

Image result for rowan hemp tweed chunky

Image result for rowan hemp tweed chunky

Laat die winter maar komen!
Fijn weekend


5 opmerkingen:

  1. Erg mooie wol zeg! Ben dol op alles van Rowan, dus waarschijnlijk vind ik dit in het echt ook weer geweldig ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie wol in nog mooiere winterse kleurtjes van hele goede kwaliteit! Meer moet dat niet zijn.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vond ik het fijn je winkeltje in "het echt" te zien. Ben heel blij met mijn wol om de "vederlichte" sjaal te breien... ben toch benieuwd of me dat gaat lukken met die rondbreinaald. ;-) Oefening baart kunst zullen we maar denken...
    De echtgenoot nam een hele leuke foto vanuit de auto van je winkeltje... ik heb ze op mijn blog gepost... ik hoop dat je het niet erg vindt?
    Lieve groet en hopelijk tot nog eens een keertje.
    Kris

    Onliemie.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet gauw weer een keer bij je komen aanwaaien, want dit garen ziet er wel heel erg mooi uit !

    BeantwoordenVerwijderen