Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 23 mei 2017

Kleurrijk

Gisteren was het een dag vol kleurtjes (de strengen hangen te drogen in de tuin en af en toe aai ik ze even...), vandaag ga ik weer een andere kleurrijk garen laten zien.
Silk Garden van Scheepjes is een kleurrijk, gemêleerd garen met ook nog een beetje tweed look.
Omdat aan de buitenkant van een bolletje het kleurenschema niet goed is te zien, is het wel zo handig om een paar voorbeelden in de winkel te hebben. Ans haakte in turbo deze leuke assymetrische sjaal naar een patroon van Sascha



Ze gebruikte 2 verschillende kleuren, nr 701 en 709 (2 x 3 bollen), die ze om en om haakte.
Het patroon is te koop via Etsy of bij ons bij aankoop van garen.



Natuurlijk kun je er ook prima mee breien:

Voor deze gebreide shawl zijn 7 bollen gebruikt in verschillende tinten. Wat een plaatje!


Dit patroon is te koop als klein boekje (€ 1,00) of te downloaden via Ravelry in verschillende talen.
Je krijgt dit patroon gratis bij aankoop van het pakket voor deze shawl (€ 34,50), bestellen mag ook altijd per mail. Dit is toch een heerlijk projectje om op de pennen te hebben voor de komende vrije dagen?

Scheepjes Secret Garden: 50 gram, 93 meter. 
Samenstelling: 20% zijde, 20% katoen, 60% polyester. € 4,95 per bol




1 opmerking:

  1. Hoi Jeanet, alles al te boven????
    Zo te lezen een prima dag gehad, volgende keer hoop ik er ook bij te zijn.
    Heb deze sjaal af met alle kleurtjes, staat op mijn blog.
    Groetjes hoor, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen