Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 7 juni 2017

Experimentje: Maya

Vorige week vertelde ik al dat niet alle garens die ik had besteld op tijd binnen waren voor het Brei- en Haakfestival. Niet getreurd want er komen nog meer dagen waarop en leuke garens getoond kunnen worden.
Dit garen bracht een bezorger afgelopen zaterdag binnen, de beste man wist niet wat 'm overkwam toen hij door een menigte van dames heen moest wurmen om het pakketje af te kunnen leveren. Helaas had ik toen geen tijd meer om het uit te pakken......


Ik zal eerlijk zijn: dit garen Maya is voor mij ook een experimentje 😀. Dit is een wollen versie van het verloopgaren. Vierdraads - 4 dunne draden die naast elkaar lopen, dus niet getwijnd.
De samenstelling van dit garen is 25% Alpaca, 25% wol, 50% acryl, het is heerlijk zacht en voelt erg comfortabel (€ 59,00). 
Op een bol van 400 gram zit ca 750 meter, dat is ruim voor een royale winter-omslagdoek want je breit dit garen op nld 5- 5,5 mm (maar groter kan ook) en haken dus zéker een naald groter! 


Deze "cakes" zijn echt groot in vergelijking met onze gebruikelijke unicatbollen van katoen, wol geeft nu eenmaal veel meer volume. Ik bestelde eerst deze 4 kleuren (en verkocht er ook al snel van). De voorraad is dus beperkt. Bestellen mag altijd (mail maar even, of bel 0118-602300). Ik ga er zelf ook snel mee aan de slag.



Overigens heb ik heel snel nieuwe unicat besteld 😊, begin vokgende week zou er weer aardig wat op voorraad moeten zijn!




2 opmerkingen:

  1. Prachtig!
    Zet ik op m'n lijstje voor de winter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben nog steeds aan het bedenken. Welk patroon ik hiervoor ga gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen