Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 17 augustus 2017

Maya

Al eerder liet ik wat van dit nieuwe garen zien en ook een paar sneak peeks van de sjaal die ik breide. Maar nu dan even in volle glorie! Wat was deze Maya-shawl een feestje om te breien, zeg....


Ik laat jullie weer wat mooie foto's zien:
(we zijn best productief geweest, deze avond 😉)








Ik breide deze royale shawl met een grote bol Maya, een soort winterse versie van de vertrouwde unicat. Ook dit garen bestaat uit 4 losse draadjes die qua kleur-samenstelling veranderen en zo een prachtig kleurverloop krijgen. Breien op een rondbreinaald 6 mm - 100 cm.
25% alpaca, 25% wol, 50% acryl - 4-draads, 400 gram = 750 meter. Je hebt genoeg aan 1 bol € 49,95
(opsturen kan ook, verzendkosten 6,95)

We hebben dit garen in verschillende kleuren, hier komen ze op een rij:

Kleur 927 
(de kleur waarmee ik breide - is werklijkheid iets donkerder), creme, zachtroze, camel, grijsgroen.

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 927 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 927 2
********

Kleur 923, antraciet, bruin, middengrijs, lichtgrijs

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 923 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 923 2
*******

Kleur 919, lichtgrijs, middengrijs, bruingrijs, antraciet

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 919 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 919 3
***********

Kleur 920 middengrijs naar zwart

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 920 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 920 3
**********

Kleur 917, lichtblauw, jeans, kobalt, grijsblauw

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 917 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 917 3
*******

Kleur 912 rood-roestbruine tinten

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 912 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 912 2

************

Kleur 911, zachtbruin, grijs, lichtblauw, lila

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 911 1 Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 911 2
*********
Kleur 913, aubergine, bordeaux, rood/fuchsia, zachtroze

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 913 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 913 3
********

Kleur 930: turkoois, petrol, lichtgrijs, middengrijs

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 930 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 930 3
********

kleur 916, jeans, turkoois, zeegroen, grijs/antraciet

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 916 1Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 916 2
***********

Kleur 931, van dieprood, bordeaux naar antraciet:

Maya Alpaca Wolle handgewickelt im Farbverlauf 931

Antoinet breide van kleur 916 al een schitterend exemplaar!


En Annemarie's shawl hangt bij ons in de winkel; omdat het nu te donker is houden jullie deze foto nog te goed! 

Bestellen mag altijd per mail en bellen mag ook tijdens openingstijden 0118-602300. De voorraad is beperkt maar de levertijd is ca. 1-2 weken (dus te overzien 😁). 
Bij de bestelling van een bol krijg je het patroon van Miriam's sjaal er gratis bij. 


Natuurlijk kun je dit garen ook prima haken, neem een haaknaald 6 of groter. Je kunt bij deze bollen kiezen of je vanuit binnen of buiten begint.






12 opmerkingen:

  1. Oh Jeanet, wat ontzettend mooi ! Zowel de omslagdoek als de foto's !!
    Ik vind de foto's nóg mooier dan de vorige, die KLEUREN !!!!! Prachtig, hoe krijg je het voor elkaar , jullie kunnen wel een breipatronen-boek samenstellen.
    Oh , help had ik maar wat meer tijd..... !

    Groetjes,
    Clazien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze is prachtig!!! (zowel garen als patroon als model *_* )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou bij de provincie geld vragen voor het zo mooi in beeld brengen van Zeeland 😊. Weer zo'n prachtige foto serie. O ja en een prachtige omslagdoek niet te vergeten natuurlijk 🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken dat vuurtorentje/strand niet, is het Breskens?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles is prachtig. Shawl, foto's ,dochter. En als er een breiboek komt... Ik Koop hem. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe heet deze omslagdoek? Want ik heb nog een paar gewone unicatten liggen die er ook pracht voor zouden zijn.
    Of kan ik het patroon via jou aanschaffen?
    Met vriendelijke groet
    Katinka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik schreef zelf het patroon uit voor deze wol :-)
      Stuur maar een mail!
      Jeanet

      Verwijderen
  7. Goedemiddag. Kan ik ook enkel het patroon kopen?

    BeantwoordenVerwijderen