Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 6 december 2017

Nostalgia 2018


Je hebt 'm vast wel een keer voorbij zien komen de afgelopen dagen: De nieuwe CAL Nostalgia 2018, die eind januari gaat starten. Het is de nieuwe Crochet ALong van Jolanda en Naomi. Ik was al erg enthousiast toen ik 'm zag op de Kreadoe en we konden 'm al bewonderen toen Jolanda en Naomi in November in onze winkel waren.

foto van Blij dat ik Brei.

foto van Blij dat ik Brei.


En nu dus meer informatie over dit prachtige project:

De Nostalgia wordt in een filethaaktechniek gehaakt. Open en dichte hokjes die samen een patroon vormen. Deze nostalgische deken bestaat uit banen die door middel van tussenbanen aan elkaar worden gehaakt. Er wordt elke week een nieuw deel gegeven.
De Nostalgia 2018 is in een witte en een ecru variant gehaakt met Durable breikatoen no.8.




Wanneer?

Vanaf eind januari, 30 weken lang, waarna er een prachtige sprei als eindresultaat op uw bank/bed ligt. Natuurlijk zijn de beschrijvingen voorzien van duidelijk geschreven teksten en haakdiagrammen. Via de Facebookgroep Haakplein is de Nostalgia Crochet Along 2018 te volgen, en uiteraard vind je alle patronen weer terug op de website van Haakplein (ook als je geen Facebook hebt!). Op deze website vind je ook al het Allerhande-Bestand terug waar je al veel informatie kan terugvinden. De deken wordt ongeveer 155 x 205 (afhankelijk van je hand van haken).

Er zijn voor deze CAL pakketten beschikbaar, in de twee kleurkeuzes wit en ecru van Durable Breikatoen. Deze pakketten worden aangeboden in een doos, inclusief leren Nostalgia 2018 label en een handige digitale toerenteller welke handig is bij het haken van de Nostalgia (€ 74,95)

Natuurlijk kun je de pakketten ook bij ons bestellen. Klik dan door naar onze Webshop Wil je het pakket in onze winkel afhalen? Reserveer dan toch alvast via de Webshop www.blij-dat-ik-brei.nl, je bent dan zeker van een exemplaar. (Je kunt in de webshop ook kiezen voor betalen bij afhalen)

De pakketten worden in de 2e week van januari uitgeleverd.








4 opmerkingen:

  1. Prachtig, maar wel voor gevorderden, denk ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben de cal 2018 nu aan het haken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind het jammer dat je weinig van de patronen ziet. Ik heb allemaal nog patronen van mijn oma liggen. daar kun je ook een nieuwe cal mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen