Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 27 januari 2017

Voor in de agenda: Brei- en Haakfestival 2017

Zelf denk ik er nog met zoveel plezier aan terug: het Brei- en Haakfestival dat we vorig jaar in juni organiseerden. Was je er ook bij? Hier kun je nog even na-genieten!
Misschien was je er niet ? Dán heb je wat gemist! 😉
Gelukkig doen we het dit jaar nog een keer dunnetjes over:


Dus zet maar in je agenda! Mis het niet....... 😊
Zaterdag 3 juni is de zaterdag van Pinksteren. Misschien een mooie gelegenheid om Zeeland te bezoeken?
Voor wie het vorig jaar gemist heeft:
Op zaterdag 3 juni houden we een gezellig, inspirerend Handwerkfestijn op de Markt in Arnemuiden. Vanaf 11.00 uur ben je van harte welkom om samen met andere liefhebbers te haken en te breien, te kletsen, elkaars werk te bewonderen  en ervaringen uit te wisselen. Niets moet, alles mag!

We zetten weer grote tenten op de Markt (je weet maar nooit met ons weertje), maar bij goed weer zitten we natuurlijk in de zon! En weet je wat zo leuk is? Er komen heel veel ontwerpsters en bloggers! De toegang is uiteraard weer gratis.
We zijn nog volop aan het organiseren, plannen, uitnodigen en regelen. Daarom zal ik telkens een berichtje plaatsen over de deelnemers, bloggers, plannen en nog veel meer...

Het Facebook-evenement is al weer aangemaakt, delen en liken mag!

Om alvast één tipje van de sluier op te lichten: Wieke is ook weer van de partij. Ze neemt dit keer het Tunisch Avontuur mee. Bij deze Crochet Along leer je maar liefst 50 verschillende tunische haaksteken. De CAL is vanaf begin januari begonnen en elke week krijg je een nieuw patroontje/steek.
Wil je nog meedoen? Dat kan natuurlijk altijd! Kijk op de website van Wieke hoe je mee kan doen.
Op het Festival kun je je vorderingen delen, vragen stellen en samen haken.


Maar er komen nog veel meer gasten! Binnenkort vertel ik nog meer........blijf het volgen.

Nog even kijken hoe leuk het ook alweer was?? Voorpret!











*********************

Update 20 april 2017:

Wieke van Keulen is weer bij ons en ze neemt uiteraard de Latvian Sampler mee. Deze Knit Along kun je terugvinden op de website van Wieke. Een heel leuk project om het Fair Isle breien te oefenen. Wieke wil al je vragen beantwoorden en uiteraard kun je altijd meedoen!


Een ander project van Wieke is het Tunisch Avontuur. Deze Crochet Along leer je ontzettend veel nieuwe Tunische steken, veel meer dan je ooit voor mogelijk had gehouden. Wieke neemt haar Tunische Deken mee en kan je alles vertellen over dit project.

illustratie_tunisian-adventure_wieke-cmyk-306

Nog een leuk weetje: Een van mijn eerste open Handwerkmiddagen organiseerde ik in 2013! Wieke was de eerste ontwerpster die in onze winkel wilde komen en het idee van samen-handwerken-en-inspiratie-opdoen hartelijk omarmde. Wieke komt samen met Heidy, die de Facebook-pagina van het Tunisch Avontuur beheert.

Een andere vaste gast in onze winkel is Annelies Baes van de website Vicarno.com Ook Annelies ken ik al lang en ik heb haar prachtige haak-ontwerpen heel erg weten te waarderen. De veelzijdige en unieke patronen zijn in onze winkel te koop en Annelies neemt een paar mooie dingen mee. Daarnaast gaat ze voor het Brei- en Haakfestival iets nieuws ontwerpen - spannend!


Annelies maakte al heel veel mooie shawls met Unicat, uiteraard zijn de patronen ook weer te koop en we zorgen dat er een flinke hoeveelheid Unicat is op deze dag! Heerlijk snuffelen in de nieuwe kleurtjes....


Heel blij zijn we ook dat Jolanda en Naomi er weer bij zijn. Misschien haak je ook wel mee met de Double Trouble of heb je een van de vorige CALs op de haakpen? Je kunt gerust stellen dat deze dekens de populairste mee-haak-projecten van de afgelopen jaren zijn.

Double Trouble CAL 2017 Merino Yarn Kit - Yarnplaza.com

Jolanda en Naomi nemen de dekens weer mee en je kunt zeker aanschuiven om samen te haken of vragen te stellen.....


En is dat alles? Welnee!! Er staat nog veel meer op het programma! Maar daar blog ik een volgende keer lekker over 😊.


Soms krijg ik er kriebels van in mijn buik.... nog 5 weken en dan is het zover. Al weken ben ik druk aan het organiseren, voorbereiden en regelen. Maar er moet ook nog veel gebeuren, hoor. Oef!


Vorige keer  kondigde ik al een aantal gasten aan (Wieke, Annelies/Vicarno en Jolanda en Naomi) en vadaag maak ik het lijstje nog wat langer.
Jellina  is deze dag uiteraard ook weer van de partij. Ze laat haar postrondje voor wat het is en komt heerlijk bij ons haken.


Jellina is een creativeling pur sang, ze komt altijd weer met iets verrassends op haakgebied of geeft aan een oude techniek een nieuwe draai. Ze begon al met tunisch haken lang voor het een hype werd en ik volg haar altijd op de voet voor nieuwe inspiratie! Ze is een vaste Scheepjes-blogger maar houdt er ook van om met allerlei andere garens te experimenteren.

Foto

Net als vorig jaar geeft Jellina op deze dag een kleine haak-workshop. In een volgende updat hoor je daar meer over.

Helemaal happy ben ik dat ik ook Sascha mag aankondigen! Wie heeft nou niet een van haar lieve lappenpoppen gehaakt? 


Of een van de prachtige sjaals uit haar boekjes Kanthaken?
Superblij ben ik dan ook dat Sascha ook bij ons is op 3 juni.
Het wordt steeds leuker.......


Zoals jullie ondertussen wel zullen begrijpen wordt het echt een feestje op 3 juni!
Van zowel Wieke, Jellina, Annelies en Sascha kun je op het festival heel veel ontwerpen terugvinden in de verschillende tenten en in de winkel. Jolanda en Naomi nemen zéker hun Double Trouble-dekens mee en misschien lichten ze wel een tipje van de sluier op van een volgend project....




6 opmerkingen:

  1. nee he dan ben ik op vakantie....tju....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes, nu kan ik wel komen! Vorig jaar viel het op dezelfde dag als VólKoren en moest ik zingen met ons koor. Maar nu moeten we zondag zingen dus ik ben erbij, hoor. Ik ga mijn (haak)vriendinnen van het koor ook inlichten.

    Groetjes Madhurya

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoera ik zet het alvast in mijn agenda hoor :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vorig jaar was n feestje...wie weet lukt het me dit jaar ook! Mooi initiatief!
    Groetjes, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was zo ontzettend leuk jeanet, ik zie mezelf nog terug op een foto.

    BeantwoordenVerwijderen