Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 10 november 2017

Vandaag is Rood!

November is meestal grauw. Donkere dagen, weinig licht en weinig kleur buiten. Daar willen we wel een beetje verandering in brengen met rood. Mijn moeder breide pas deze polsmofjes en Miriam vond deze kleur prachtig:


Ze zijn gebreid van het nieuwe garen van Rowan: Valley Tweed en één streng is ruim voldoende voor een paar lange polsmoffen (of evt. wanten). De strengen van 50 gram zijn 207 meter lang, 100% wol.
(€ 12,95). Het patroontje komt van Ravelry (gratis, Engels). Koop je bij ons een streng Rowan Felted Tweed, dan krijg je de Nederlandse vertaling erbij.

De kleur is mooi dieprood, minder roze dan hier op de foto.

Je vindt alle kleuren van dit garen hier.

 

Oei, die polsmofjes blijken ook wel erg mooi te staan bij de sjaal die Jellina onlangs haakte!
Jellina haakte deze van een bol Maya (kleur 931). Je kunt dus ook prima haken met dit garen 😁.

Op het blog van Jellina vind je nog veel meer foto's. Het patroon is van Vicarno.


Alle details over het Maya-garen vind je hier. Jellina gebruikte 1 bol (400 gram, 750 meter) € 49,95.
Deze wol kun je nog steeds bestellen.







12 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. 't zit in de naam, he Nel? :-)
      Maar we zijn blij dat ze weer breien kan!

      Verwijderen
  2. Dat rood staat Miriam ook prachtig!! Wat verandert ze hé...een mooie jongedame!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet alleen de wol is mooi, maar zeker ook je dochter. Met prachtige schoenen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een kekke schoenen. Maar de polsmofjes mogen er ook zijn. Compliment voor je moeder. Het is inderdaad prachtig garen. Ik heb van de zomer de kleur oranje in jou winkel gekocht, en ben blij met de aankoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn superleuk deze polswarmers, ik breide ze in het groen en naaide er wat kraaltjes op, ik draag ze vaak, vertaalde ook het patroon in het Nederlands.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi!! Ik wil ook nog mooie polswarmers bij mijn blauwe Maya. Binnenkort kom ik weer eens langs. De vergroting van mijn Lost in Time is bijna klaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi model!
    En prachtig dat rood, mooie patronen, dank je wel voor de inspiratie!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat een mooie kleur en prachtig garen.
    Mooie foto's heb je gemaakt. Wat gaat de tijd toch hard hè, je dochter is al een vrouw geworden.

    BeantwoordenVerwijderen